جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

سایت صندلی ماساژور irest

یک صندلی ممکن است دارای تکیه گاه بازو باشد یا نباشد. صندلی های دارای تکیه گاه دست را "صندلی راحتی" می نامند. در زبان فرانسه بین fauteuil و chaise تمایز قائل می‌شود که به ترتیب برای صندلی‌های با و بدون دسته‌دار هستند. در آلمان، زمانی صندلی صندلی را Krankensessel یا صندلی بیمار می نامیدند، زیرا برای افرادی در نظر گرفته شده بود که خیلی بیمار بودند و نمی توانستند بدون حمایت اضافی بایستند یا بنشینند.[32]

در صورت وجود، تکیه‌گاه‌ها بخشی از وزن بدن را از طریق بازوها تحمل می‌کنند، اگر بازوها روی دسته‌ها قرار بگیرند. ارتفاع استراحت آرنج برای تعیین ارتفاع تکیه گاه ها استفاده می شود. دسته های بازو باید از ساعد حمایت کنند نه از ناحیه حساس آرنج. از این رو در برخی از طرح های صندلی، تکیه گاه به پشتی صندلی پیوسته نیست، اما در ناحیه آرنج وجود ندارد. بعلاوه، دسته‌های بازو عملکردی را دارند که ورود و خروج از صندلی را آسان‌تر می‌کنند (اما از کناره کار دشوارتر می‌شود).  سایت خرید صندلی ماساژور 

اندازه صندلی و فضای پا

تفاوت بین فضای پا و زمین صندلی
برای فردی که نشسته است، طول پوپلیتئال باسن فاصله افقی از قسمت پشتی باسن تا پشت ساق پا است. این اندازه گیری آنتروپومتریک برای تعیین عمق صندلی استفاده می شود. صندلی های تولید انبوه معمولاً 15 تا 17 اینچ (38 تا 43 سانتی متر) عمق دارند.[نیازمند منبع]

اندازه گیری های آنتروپومتریک اضافی ممکن است مربوط به طراحی یک صندلی باشد. پهنای باسن برای عرض صندلی و عرض تکیه گاه استفاده می شود. طول باسن تا زانو برای تعیین "اتاق پا" بین ردیف صندلی ها استفاده می شود. "زمین صندلی" فاصله بین ردیف صندلی ها است. در برخی از هواپیماها و استادیوم ها، فضای پا (زمین صندلی کمتر از ضخامت صندلی در سطح ران) آنقدر کوچک است که گاهی اوقات برای یک فرد معمولی کافی نیست.

انواع صندلی

صندلی گهواره ای
طیف گسترده ای از صندلی ها در طول اعصار ظهور کرده اند، برخی بر اساس استفاده های رسمی، و برخی دیگر بر اساس نیازهای خانگی، و برخی بر اساس نیازهای داخل محل کار یا حرفه های مختلف.

سایت صندلی ماساژور irest

مقاله اصلی: صندلی اداری

صندلی اداری صندلی اداری است که توسط کارمندان در یک دفتر استفاده می شود. صندلی های اداری مدرن معمولا قابل تنظیم و چرخ دار هستند. چرخ‌های چرخ‌دار به پایه‌های صندلی متصل می‌شوند تا تحرک بیشتری داشته باشند.

صندلی ناهارخوری
صندلی ناهارخوری یک نوع طراحی خاص است که در اطراف میز ناهارخوری استفاده می شود. آن را می توان در اکثر خانه های مسکونی معمولی، در اتاق غذاخوری یافت. همچنین ممکن است در محیط های رسمی ظاهر شود، مانند هر رویداد یا پذیرایی رسمی که شامل یک وعده غذایی یا ضیافت رسمی باشد.

صندلی کار
صندلی کار یک صندلی تخصصی است که با نیازهای یک حرفه یا محیط خاص سازگار است. به عنوان مثال، یک صندلی طراحی برای طراحانی که در سه پایه بلند می نشینند استفاده می شود. معمولاً ارتفاع بیشتری خواهد داشت.

صندلی گهواره ای
برخی از صندلی ها دارای دو نوار چوبی خمیده (همچنین به عنوان راکر شناخته می شوند) به پایین پاها متصل شده اند. به آنها صندلی گهواره ای می گویند.

صندلی زانو زده

صندلی زانو زده
یک صندلی زانو زده یک قسمت اضافی بدن، زانوها را اضافه می کند تا وزن بدن را تحمل کند. یک صندلی نشستن بیشتر وزن سرنشین را روی پاها تقسیم می کند. بسیاری از صندلی ها دارای روکش یا کوسن هستند. بالشتک می تواند فقط روی نشیمنگاه صندلی، روی صندلی و پشتی، یا روی هر تکیه گاه بازو یا پایی که صندلی ممکن است داشته باشد، باشد. بالشتک وزن را به قسمت های مختلف بدن منتقل نمی کند (مگر اینکه صندلی آنقدر نرم باشد که شکل آن تغییر کند). با این حال، بالشتک با افزایش سطح تماس بین صندلی و بدن، وزن را توزیع می کند. صندلی چوبی سخت احساس سختی می کند زیرا نقطه تماس بین سرنشین و صندلی کوچک است. وزن یکسان بدن در ناحیه کوچکتر به معنای فشار بیشتر روی آن ناحیه است. گسترش منطقه فشار را در هر نقطه معین کاهش می دهد. به جای بالشتک، می توان از مواد انعطاف پذیر مانند حصیری با اثرات مشابهی در توزیع وزن استفاده کرد. از آنجایی که بیشتر وزن بدن در پشتی صندلی قرار می گیرد، بالشتک باید محکم تر از قسمت جلویی صندلی باشد که فقط وزن پاها را تحمل می کند. صندلی هایی که دارای بالشتک با تراکم یکسان در جلو و پشت هستند، در ناحیه پشت نرم و تا زیر زانو سفت می شوند.
https://atosis.ir/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.